Announcements

Διατροφικές Συμβουλές Αντιγήρανσης

Διατροφικές Συμβουλές Αντιγήρανσης

Η διαδικασία της γήρανσης αποτελεί μία φυσιολογική διαδικασία, λόγω του εκφυλισμού των κυττάρων του οργανισμού και κυρίως εκείνων του δέρματος. Ωστόσο, ο τρόπος ζωής και κατ΄ επέκταση η διατροφή, είναι δυνατόν να επηρεάσει τη διαδικασία γήρανσης, είτε αναστέλλοντας τη είτε επιταχύνοντάς τη. Εν συνεχεία αναφέρονται οδηγίες, που έχουν ως στόχο την αντιγήρανση.

  1. Καταναλώστε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως είναι η πιπεριά, το λάχανο, η ντομάτα, το κουνουπίδι, ο μαϊντανός, το μπρόκολο, τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, η φράουλα και το ροδάκινο. Η βιταμίνη C συμβάλλει στην αντιγήρανση με τρεις δράσεις. Πρώτον συμμετέχει στη σύνθεση του κολλαγόνου, το οποίο αποτελεί καθοριστικό παράγοντα της υγείας του δέρματος. Επιπλέον, καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου, που δημιουργούνται από το στρες κάπνισμα κ.α. και ευθύνονται για την καταστροφή κυττάρων. Τέλος, βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου, με αποτέλεσμα την καλύτερη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς.

  2. Καταναλώστε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε όπως είναι τα φυτικά λίπη, το φύτρο των δημητριακών, το αβοκάντο, οι γαρίδες και οι ξηροί καρποί. Η συγκεκριμένη βιταμίνη έχει και αυτή αντιοξειδωτική δράση, προάγοντας τις διαδικασίες της αντιγήρανσης.

  3. Καταναλώστε τροφές που είναι πλούσιες σε καροτενοειδή, όπως είναι τα καρότα, οι ντομάτες, τα βερίκοκα, τα χόρτα, το σπανάκι και το μαρούλι. Τα καροτενοειδή, πρόδρομη ένωση της βιταμίνης Α, εκτός από τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη του οργανισμού και στις λειτουργίες της όρασης.

  4. Καταναλώστε τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα εσπεριδοειδή και τα όσπρια. Το φυλλικό οξύ αποτελεί μία βιταμίνη που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των νευρικών κυττάρων, προστατεύοντας των οργανισμό από παθήσεις που σχετίζονται με την εγκεφαλική λειτουργία, όπως είναι η νόσος Αλτσχάιμερ.

  5. Καταναλώστε τρόφιμα που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα όπως είναι τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σολομός) και οι ξηροί καρποί. Τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα, ονομάζονται απαραίτητα, γιατί δεν μπορεί να τα συνθέσει ο οργανισμός, με συνέπεια να απαιτείται να τα προσλάβουμε από τη διατροφή. Τα ω-3 εμφανίζουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

  6. Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, όπως είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κοτόπουλο, το ψάρι και το κόκκινο κρέας. Η επαρκής πρωτεϊνική κάλυψη του οργανισμού, θεωρείται αναγκαία μιας και η λειτουργία του δέρματος καθορίζεται από τη δράση συγκεκριμένων πρωτεϊνών.

  7. Καλύψτε τις ανάγκες του οργανισμού σε υγρά. 8-10 ποτήρια την ημέρα νερό, συνήθως καλύπτουν τις υδατικές ανάγκες του οργανισμού. Το νερό αποτελεί το συστατικό του οργανισμού που βρίσκεται σε μεγαλύτερη αναλογία και συμμετέχει σε όλες τις αντιδράσεις υδρόλυσης του οργανισμού. Συμμετέχει στη θερμορρύθμιση του οργανισμού και στην ενυδάτωση του οργανισμού. Ένα δέρμα αφυδατωμένο θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με την όψη της σταφίδας. Αντίθετα, το ενυδατωμένο δέρμα είναι σφριγηλό και νεανικό.

  8. Καταναλώστε τρόφιμα που περιέχουν πολυφαινόλες, όπως είναι το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί (1 ποτήρι / ημέρα). Οι πολυφαινόλες παρουσιάζουν αντιοξειδωτική δράση και εμποδίζουν τον εκφυλισμό των κυττάρων.

  9. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Σε αντίθεση με την κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο, η υπέρμετρη κατανάλωση οδηγεί σε αφυδάτωση και έλλειψη βιταμινών και ανόργανων συστατικών, συμβάλλοντας στη γήρανση του δέρματος.

  10. Περιορίστε την πρόσληψη καφεΐνης στις 2 μερίδες καφέ την ημέρα. Η μεγαλύτερη πρόσληψη καφεΐνης, οδηγεί σε αυξημένο στρες.

  11. Διατηρείστε ένα υγιές σωματικό βάρος, που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

  12. Αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά, που βρίσκονται στα τηγανητά και στα ζωικά λίπη. Τα συγκεκριμένα σχετίζονται με αυξημένη συγκέντρωση λιπιδίων στο αίμα, με καρδιαγγειακά, με διάφορους τύπους καρκίνου και γενικότερα με αύξηση του οξειδωτικού στρες. Ταυτόχρονα, η υπερκατανάλωση τους συνήθως σχετίζεται με μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

  13. Ελαττώστε το κάπνισμα και εισάγετε την ήπια φυσική δραστηριότητα, τύπου περπάτημα, καθημερινά. Το κάπνισμα είναι υπεύθυνο για την παραγωγή ελευθέρων ριζών, ενώ αντίθετα η φυσική δραστηριότητα τις καταστρέφει και προωθεί τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους.

Posted on 22/09/2020 | Λεφτά στα σκουπίδιαPosted on 23/03/2020 | Πρακτικές συμβουλές για ψώνια και διατροφήPosted on 10/10/2019 | ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗPosted on 29/03/2018 | ΠΑΣΧΑΛΙΝΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣPosted on 17/01/2017 | ΠΕΙΝΑ ΠΟΛΛΩΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΝ...Posted on 23/12/2016 | Εορταστικοί Διατροφικοί ΚανόνεςPosted on 06/03/2016 | Εντυπώσεις από τη δίαιταPosted on 02/02/2016 | Γλυκαιμική ισορροπία στον οργανισμό, και δεν πεινώ συνέχεια! Posted on 27/12/2015 | ΣΩΣΕ ΕΣΤΩ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ! Posted on 09/11/2015 | Συστάσεις ΕγκύουPosted on 25/08/2015 | Για πνευματικούς και μηPosted on 15/08/2015 | Διατροφή και οστεοπόρωσηPosted on 14/03/2015 | Διατροφικές Συμβουλές ΑντιγήρανσηςPosted on 25/01/2015 | Οδηγίες για άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμησηPosted on 02/01/2015 | Άλλη μια επιτυχία της «Τέλειας Διατροφής»Posted on 27/11/2014 | Φόρτιση με ΥδατάνθρακεςPosted on 27/11/2014 | Carbohydrate LoadingPosted on 17/10/2014 | Διατροφικές Συμβουλές Για Ηλικία 7-12 ΕτώνPosted on 01/10/2014 | Πρωτεϊνική ΠρόσληψηPosted on 18/09/2014 | Φθινόπωρο: Η πιο καλή εποχή ν' αρχίσεις διατροφή!Posted on 19/08/2014 | π. Ανδρέας Κονάνος, σύμβουλος διατροφήςPosted on 28/07/2014 | Καλοκαίρι δροσερό, με διακριτική δίαιτα!...Posted on 02/07/2014 | Τρως όποτε να ‘ναι!Posted on 14/06/2014 | Η εξέλιξη της γυμναστικής ανά τους αιώνεςPosted on 09/06/2014 | O δε καρπός του Πνεύματος εστίν…εγκράτεια!Posted on 28/05/2014 | Πρόσληψη υγρώνPosted on 23/05/2014 | Γυμναστική και πνεύμαPosted on 14/05/2014 | Διατροφή και εσωτερική ζωήPosted on 07/05/2014 | Πότε τρως;
Press Esc to close